För att beställa en AI-lösning så bokar man ett demo möte genom att klicka på "Boka Demo". På demo mötet kommer vi diskutera hur den bästa AI-lösningen hade sett ut för ert företag samt tidsplanen för byggandet av tjänsten.
Vi leverar en AI-driven chatbot som smidigt integreras som en chattbubbla i hörnet av din hemsida. Chatboten är tränad på innehållet på din webbplats samt relevant företagsinformation, vilket gör att den kan besvara kundfrågor med en kombination av förinställda svar och AI-genererade svar. Vår chatbot är utformad för att förstå kundens behov och guida dem mot ett köp eller en bokning, beroende på syftet. Dessutom kan vi skräddarsy specialfunktioner specifikt för ditt företag och integrera chatboten med din webbplats, bokningssystem och andra digitala tjänster. Några exempel på vår chatbot är citydental.se eller mcstockholm.se
SMS AI Chatboten är tränad på innehållet på din webbplats samt relevant företagsinformation, vilket gör att den kan besvara kundfrågor med en kombination av förinställda svar och AI-genererade svar. Vår chatbot är utformad för att förstå kundens behov och guida dem mot ett köp eller en bokning, beroende på syftet. Dessutom kan vi skräddarsy specialfunktioner specifikt för ditt företag och integrera chatboten med din webbplats, bokningssystem och andra digitala tjänster. Något exempel på vår SMS AI Chatbot är gocar.se.
Casebeskrivning:
Svea AI byggde en AI-SMS-lösning åt en bilförsäljare där chatboten agerar innesäljare. Den startar SMS-dialoger med besökare som varit inne på hemsidan, håller igång konversationen över tid och förmedlar info/förväntningar innan säljaren ringer. Resultat: varmare leads, fler svar via SMS (enkelt “ja/nej”) och ca 70 % av kontaktade kunder interagerar med boten. Lösningen ger precisa svar och är tillgänglig 24/7.
Assistenten kopplas till er inbox (Microsoft 365/Google Workspace/IMAP). Den klassar, prioriterar och föreslår svar – eller skickar automatiskt vid vald säkerhetsnivå. Den kan även tagga ärenden, skapa ärenden i helpdesk/CRM och eskalera till rätt person om något kräver mänsklig handpåläggning.
Service Manager ser till att lösningen fungerar i vardagen och används optimalt. Data Analysis Manager ser till att datan från användningen blir insikter som förbättrar resultatet (konvertering/CSAT/ROI).
Chatboten är tränad på data från både din webbplats och ditt företag. När en fråga ställs söker den igenom denna information för att leverera det mest relevanta svaret.
På demo mötet diskuterar vi funktionalitet, design och syftet med chatboten för ett företag så att vi kan skapa den perfekta lösningen för era behov. Vi diskuterar även tidsplan när chatboten förväntas vara färdig samt kostnad för chatboten.
För små och medelstora företag tar det vanligtvis några veckor att bygga chatboten. För större företag kan processen ta längre tid, beroende på storleken på företagsdatabasen och komplexiteten i den önskade funktionaliteten.
Efter varje konversation med chatboten får du ett mejl med en länk till samtalet. Detta gör att du enkelt kan följa och granska chatbotens interaktioner i realtid.
Lösningen byggs i en integrations- och automationsplattform. Med workflows går det enkelt att orkestrera flöden och göra förändringar. I tidigare case har vi sett att det är värdefullt då lösningen optimeras utifrån hur kunderna interagerar och syftet med kunddialogen. Det skapar förutsättningar för att utveckla lösningen och automatiskt följa upp om det sker strukturella förändringar. I och med att lösningen är byggd på det sättet finns det även en säkerhet i lösningen. Som kund har du alltid tillgång till ditt eget konto och äger själv lösningen. Den bakomliggande plattformen för orkestrering är multitenant, enkel att justera, skapa olika filter etc utan kodning och fullt anpassad för säker drift (ISO 27001-compliant och GDPR-anpassad).
För att optimera lösningen behöver vi på Svea AI få tillgång till viss information. Det handlar om statistik för bland annat tidigare försäljningar som vilka kunderna är och vad de har köpt tidigare. Då kan vi bygga ett flöde som hanterar olika scenarion, för att möjliggöra cross sales. Dessutom är det värdefullt att ha även mjuka datakällor som säljmanus och interna manus, för att dialogen ska anpassad utifrån era kunder.